Kebnekaise, lätt match?

Ja, då har man varit och bestigit Sveriges högsta berg. Bara att bocka av på listan. Lätt som en plätt var det, inga klagomål här inte. Eller?

Säger jag inte att det var döjobbigt och det absolut jobbigaste jag gjort både psykiskt och fysiskt så ljuger jag. Var beredd att lägga mig på marken och dö ett tag där. Men tro det eller ej, vi kämpade oss ända upp! Vi härdade igenom både snöstorm, stekande sol, blåsväder och regnskurar bara för att sedan upptäcka att vi hade noll utsikt när vi väl kom upp. Kändes ju inte sådär jättekul. Men nu är det gjort, och 11 timmar och 20 minuter tog det fram och tillbaka. Himla stolta kan ju vi såhär efteråt konstatera att vi faktiskt hade riktigt roligt på vägen, och att det faktiskt var värt att göra den här resan.

Låt oss summera hur många timmar vi vandrade under denna sex dagars långa resa.
Från Nikkaluokta till Kebnekaise fjällstation tog det mellan fyra till sex timmar.
Från Kebnekaise fjällstation till upp på toppen av Kebne tog det ca elva och en halv timme.
Från Kebnekaise fjällstation till Nikkaluokta tog det ca fem timmar.
5+11,5+5=21,5. Ja, men så härligt. Cirka tjugoen och en halv timme vandrade vi totalt. Klå det om ni kan!

Är det förståeligt att jag och Jakob blev såhär glada när vi kom tillbaka till slutstationen?






Vi sprang sista biten till huset. Inget slacking här inte.


(Jakob var alltså i den gruppen som gick upp några timmar tidigare än vi andra och hade bra utsikt. Det hade alltså inte jag och Bola.)

Jakob: "Vi såg 11% av Norges yta".
Bola: "Jaha, så skoj. Vi såg 11% av decimetern framför ansiktet".

Kommentarer
Postat av: eriica (baaraeriica.blogg.se)

Hej, jag skulle bli jätte glad om du kunde rösta på min & min kompis klänning i nelly.com tävlingen :)



ALLA SOM RÖSTAR FÅR EN LÄNKNING I MIN & I MIN KOMPIS BLOGG ! :)



så om du röstar, så kommentera det i min blogg så får du en länk! :)



puss´



btw, man kunde inte kopiera in länken till att rösta här, men gå in på min blogg så finns den där! :)

2011-07-05 @ 12:54:17
URL: http://baaaraeriica.blogg.se/
Postat av: eriica (baaraeriica.blogg.se)

Oj, skrev fel bloggadress på den förra kommentaren, men nu står det rätt iaf ;D

2011-07-05 @ 12:57:20
URL: http://baaraeriica.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback