S

Jag tror bestämt att det är dax för en


♦ Hade tänkt införa nya, mer hälsosamma vanor, men ja, det är ju inte så lätt när det erbjuds kakor hit och dit. För en sak kan jag säga er, när kakmonstret i mig väl vaknat är det måttligt svårt att få honom att gå till sängs igen.


♦ Jag, och många andra trevliga människor, ska på klassresa till USA. Vi har fått två alternativ att välja på. Antingen betalar man sin resa (ca 7.000-10.000 kr) var för sig, eller så försöker vi tillsammans i gruppen samla ihop så mycket pengar som möjligt. Jag med mitt ekonomiska tänkande tror desto mer på alternativ 2! 7000 kronor är ju som sagt en hel del... Så för att minska de personliga kostnaderna så har vi kommit överens om att göra diverse saker för att dra in pengar till kassan. Det vi kommit på hittills är loppis, snöskottning och att sälja kakor. Är det någon som har någon bättre, möjligen mer kreativ idé är det bara att hojta till! Alla förslag mottages mycket varmt. Måste ha kommit på nåt bra tills på fredag.

♦ Igår när jag satt och googlade några idéer för ovanstående punkt så kom jag av en slump in på ett forum som handlade om projektarbetet man ska göra i 3an. Har inte tänkt en tanke på det förrns igår. Och herregud, hur ska man egentligen kunna välja bland allt? Skriva uppsats, jobba som volontär, anordna något kul. Kreativiteten i forumet flödade. Dock inte hos mig. Tackar för tips här med.

Klart slut.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback