Hakuna matata, de är ord som är bra

Fem mer eller mindre intressanta saker du antagligen inte visste om mig.

1. Egentligen så gillar jag inte påsk- eller julmust något vidare. Dricker det mest bara för känslans skull.
2. Innerst inne så är jag nog lite besatt av att ha rent omkring mig. Ibland kan jag dammsuga mitt rum flera gånger i rad på en dag bara för att dammet som flyger omkring i luften inte ska hinna lägga sig i min stackars säng efteråt. För då måste jag ju byta sängkläder - igen. Efter jag har städat vill jag gärna duscha och byta kläder. För annars så har ju dammet fastnat på mig.
3. Jag föredrar att promenera eller cykla dit jag ska framför att åka moped/bil. Har nog blivit så sedan jag fick min pärla. Det blev för bekvämt att från att ha behövt gå vart man än skulle till att åka moped på heltid.
4. Innan jag började på gymnasiet avskydde jag matte och fysik. Nu har jag valt att läsa matte A, B, C, D och E, och fysik A och B paralellt.
5. Jag tvekar aldrig att säga ifrån när någon blir orättvist behandlad. Andra kanske skulle dra sig för att ingripa och riskera att själva bli utsatta ifall de såg någon bli överfallen, men det vet jag helt säkert att jag aldrig skulle göra. Man måste hjälpa sina medmänniskor!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback