Do I?

Jag och min pojkvän diskuterade tatueringar, och han är sugen på att skaffa sig en. Det han vill ha är dock, vad jag anser, ett opassande motiv för en tatuering som man har kvar på sin hud livet ut.

Vad det gäller tatueringar tycker jag att man ska tänka till ordentligt innan man märker sin hud för gott. Det vore väl himla olyckligt om man någon gång skulle ångra sig. Själv gillar jag att min kropp är ren från klotter, och vill gärna behålla den så ett bra tag till. Men om jag någon gång skulle ändra mig så skulle jag nog välja ett enkelt motiv. Jag gillar rena linjer utan onödigt krusidull. Det värsta jag vet är en massa krystade detaljer såsom "skuggor" och "bakgrund" utan betydelse. För egentligen, det sitter ju mest där för att fylla ut och binda ihop hela tatueringen. Om man väljer att lägga ut en massa pengar på att utsmycka sin kropp tror jag knappast att man skulle göra det för någon färgad rök/dimmas (klassiskt!) skull. Det är ju själva motivet som är det huvudsakliga i tatueringen. Eller?

Det här är ju bara vad jag tycker, så nu vill jag att ni berättar vad ni har för åsikter när det gäller tatueringar. Skulle ni vilja tatuera er?


Exempel på sådant som jag gillar. Rent och fint.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Tack!!! Snällt=)

2010-11-19 @ 08:47:36
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med dig, jag tycker det ser ganska smutsigt ut om man har för mycket. Jag har ju min tatuering och enligt mig är den enkel och inte för mycket.

Jag skulle vilja ha en till, men är rädd att när man blir gammal så kommer tatueringen bli ful, så jag tycker verkligen att man ska tänka innan man gör det :) Och det gör jävligt ont också, haha...

2010-11-19 @ 11:22:56
URL: http://940126.blogspot.com
Postat av: Sara

Haha, nej det gjorde inte jätteont. Men sen när jag skulle fylla i den så lyckades hon göra fel och fick då dra upp lite med en pincett, då dog jag nästan. Haha, dom flesta vill nog bara skrämmas, men jag har en jättelåg smärtgräns så tror inte det är så farligt för vanliga människor!

Ojdå, hahaha, han kommer säkert ångra sig senare :)

2010-11-20 @ 17:03:32
URL: http://940126.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback