Åldersnoja

Dagens ämne; åldersnoja.

Helgen börjar lida mot sitt slut, och det är ingenting vi ser fram emot. Imorgon är det nämligen måndag, dommedagen. Med andra ord, mitt åldrande har tagit vid sig. Japp, imorgon är jag ett helt år äldre. Jag är ett år närmare slutet. Det känns inte bra alltså! Andra i min ålder verkar tycka att det är kul att fylla år, men inte jag. Jag ser rynkorna träda fram, min rygg blir skröpplig, minnet sviker, och vänta, är det där ett grått hårstrå?! Okej okej, riktigt så illa är det inte - än. Men det är på god väg. Vart tog åren vägen egentligen? Jag minns det som igår, min första dag som sjundeklassare. Det var snart hela tre år sedan! Ack ack ack, så gammal man börjar bli. Vips säger det, så sitter jag där i min lilla gungstol med det grå håret uppsatt i en stram knut. Vi kan bara hoppas att jag har ett bra liv att minnas när den dagen väl kommer..


Lika som bär?..............

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback