Det lönar sig att sitta uppe

Egentligen hade jag tänkt krypa till kojs tidigt ikväll, men så fick min käre M här en snilleblixt. Tänk om vi skulle ta och stanna uppe hela natten, funderade han. Nja, sade jag, vi ska ju åka massa pulka imorgon. Jahap, så fick det helt enkelt bli en liten kompromiss istället. Jag stannar uppe en stund och M stannar uppe en något längre stund - sisådär hela natten eller så.

Det var en himla tur att jag faktiskt inte gick och la mig, för gäspningarna ledde nämligen inte enbart till kramp i käkarna. Det ledde även till att jag hittade en handfull nya smultronställen. Tänk, det finns faktiskt bloggar som faktiskt inte bara består av dumma blondiner, upptryckta tuttar och dåliga redigeringar. Det var då länge sedan jag fick något sådant motbevisat.. Hur som helst, dessa bloggar gav mig en riktig funderare. Tänk om man skulle ta och börja köra sitt eget race, och strunta i vad alla andra pysslar med på sidan om. Det är rysligt svårt att försöka ignorera omvärlden, det måste jag medge, men det är iallafall värt ett försök. Det skulle vara så mycket bättre att ha mina nyfunna smultron som förebild snarare än någon utav de andra storbloggarna. Japp, från och med nu ska jag bli som dem. Inspirerande och sprudlande, och därmed basta.






I'll alwas think of it as the dream it actually were.

Kommentarer
Postat av: emma

asså jag älskar din blogg, verkligen!

sättet du skriver på är så härligt att läsa :)

2010-02-10 @ 20:30:42
URL: http://emmasvensson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback