Genom hålet i mitt hjärta

Hej gosisar. Saknat mig?

Har inte blivit så mycket skrivande i dessa stressade juletider, men det tycker jag faktiskt att ni kan ha lite överseende med. Man ska ju trots allt inte sitta framför datorn, utan umgås med sina nära och kära nu när man kan. Hur som helst, hoppas ni har haft en lika mysig jul som jag!

I år blev det 12 julklappar som inhandlades och omsorgsfullt slogs in. Jag älskar att ge. Tyvärr tillåter inte min ekonomi att ge så mycket som jag egentligen skulle vilja. Men det blev en hel del paket under granen ändå måste jag säga. När alla hade öppnat sina klappar så kryllade vardagsrummet av färgglada julklappspapper och snirkliga snören. Julafton är en bra härlig dag på året, tycker ni inte?




Idag är det annandag jul. Eller tja, klockan är ju över tolv så nu är det tekniskt sett en ny dag.. Men det är oviktigt. Vad jag ville komma fram till är att min mage står åt fyra hörn. Dessa tre dagar har ju i stort sett bestått av släktträffar där käk stått i fokus, så det är klart att det har slunkit ner en och en annan potatis. Det är jobbigt att konstant vara mätt, att magen hela tiden ska vara utspänd till dess yttersta gräns. Ett flertal tillfällen har jag varit stensäker på att jag skulle spricka. Jag är fortfarande hel som tur är................

Igår kväll tänkte min elaka, kanske lite för partysugna familj lämna stackars lilla mig helt ensam och ovetandes. Listig som jag är lyckades jag luska ut deras ondsinta disco-planer i sista sekund. Räddningen hann anlända! Men det var på håret.. Jag hade antagligen ödet på min sida ;) På tal om min lilla räddare i nöden, är denne mycket söt förstår ni. Ibland kanske lite för söt, för jag kan inte hjälpa att jag måste provbita denne lite då och då. Kanske ta en tugga kind. Eller varför inte en läcker liten armbåge? Glufs! ...Bara för att checka att sötheten sitter kvar liksom. Ja, denna lilla läckerbit är jag mycket glad över att jag har. Ett ord:
 



Genom hålet i mitt hjärta kommer räddningen till slut.

Är jag inte alldeles utomordentligt charmig sisådär lagom tufsig på julaftonskvällen? 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback