Grillnatta 2011

Igår var jag och mina vänner ner på grillnatta. För er som inte kommer från Bollnäs och undrar vad det är för något så kan jag avslöja att det är en slags folkfest. Det bjuds på uppträdanden, tivoli, mat, rea, erbjudanden och allt möjligt smått och gott.

De räknade med 15 000 besökare i år, vilket skulle vara en rejäl ökning från de tidigare åren då besöksantalet legat på omkring 6 000 till 8 000 stycken. Men såhär i efterhand kan man konstatera att det blev över förväntningarna. Ca 20 000 - 30 000 besökare hade det blivit totalt. Och ja, det märktes sannerligen när man försökte ta sig fram på gatorna. Det kryllade av folk! De hade till och med stängt av bilvägarna i stan samt satt in en polishelikopter.

På scenen stod Eric Saade och showade efter bästa förmåga. Och jag har då aldrig i mina dar sett så många ungar sittandes på axlar samtidigt. Vart man än vände blicken så satt där ett barn i vägen. Men vad gjorde det när man hade fina dansande vänner omkring sig att titta på istället?


Det här är en gammal bild som Emma tagit. Men såhär brukar det alltså se ut i vanliga fall, när det är 6 000 - 8 000 besökare. Ni kan ju tänka er hur det såg ut igår...

Kommentarer
Postat av: emma

hittade du den där bilden på google? :D tror det nämligen är min bild sedan två år tillbaka, hahah!

2011-07-27 @ 10:33:25
URL: http://emmasvensson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback