En aning trevligare

Tänkte att eftersom jag försöker bli en lite mer hälsosam människa så passar en träningslista in väldigt bra just nu. Den består av 30 punkter som jag tänkte (nåja, försöka) beta av dag för dag. Jag hittade den hos http://livehealthier.blogg.se.

Listan ser ut följande:

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag 
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att...

Jag tänkte att jag helt enkelt skulle sätta igång med detsamma. Nu kör vi!

 

Jag dansar, och har gjort det sedan 6 år tillbaka. Förra sommaren sökte jag även till Hälsinglands dansteater och blev lyckligtvis antagen. Så i ca ett år nu har jag dansat 2,5 h + 1,5 h per vecka. Har även gymmat till och från i ett år nu, det tack vare att vi fick ett eget gym på skolan. Raska promenader, så kallade powerwalks, har funnits med sedan många år tillbaka och en sådan tar jag gärna lite då och då. Jag skulle vilja påstå att jag får rätt mycket vardagsmotion, kanske inte så mycket som det skulle kunna vara då jag ofta väljer mopeden framför cykel, men har jag ingen tight tid att passa så cyklar eller promenerar jag gärna dit jag ska. Tycker det är mycket trevligare att passa på och njuta av naturen än att snabbt brumma förbi på storvägen.

 

Det är först på gymnasiet jag börjat riktigt uppskatta idrotten i skolan. Nu för tiden är jag alltid med och försöker göra mitt bästa, även om det kanske inte alltid är den roligaste sporten vi ska ägna oss åt.

 

Kanske bör tillägga att när jag var mindre höll jag också på med judo och ridning ett antal år.

 





Kommentarer
Postat av: Nadia

Nämen oj där ser man, du har äntligen uppdaterat! ^^

2011-07-18 @ 16:32:25
URL: http://blibble.devote.se
Postat av: Malin

NÄMEN, har du ridit? ^-^

2011-07-20 @ 11:29:43
URL: http://malinfogeby.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback