Om mindre snälla bloggare

Jag har funderat på en grej som jag känner att jag måste dela med mig av. Vad är egentligen grejen med att storbloggare hänger ut varandra till höger och vänster? Noll respekt. Hemligheter och privatliv skrivs glatt ut inför flera tusen läsare. Har de ingen skam i kroppen? Ena stunden är de bästa vänner och gör ditten och datten tillsammans, 5 minuter senare kan man läsa om vilken falsk fjortis/diva/bög denne är. Och det konstiga är att kort därefter syns de tillsammans igen. Och så fortsätter cirkeln, om och om och om igen.

Jag själv skulle aldrig vilja umgås med någon jag visste skulle, utan tvekan, avslöja hela min livshistoria på sin blogg vid minsta lilla tjafs. Ibland händer ju sånt till och med helt oprovocerat. Ungefär som om de inte hade något bättre för sig just för stunden.

Nej, jag tvekar på att man har särskilt mycket innanför pannbenet om man beter sig på det där viset. Något som de flesta storbloggare behöver lära sig är att man inte kommer speciellt långt i livet genom att uppföra sig som en bortskämd diva. Då står man till sist ensam. Det här tror jag förresten är något som en viss bloggerska börjat fasa för på senare dar. Kan ni gissa vem jag pratar om?...

"Är man stor måste man vara snäll".


Kommentarer
Postat av: annah

har aldrig gillat kissie, usch!! hon slänger skit på allt och alla, verkligen!!

2010-08-17 @ 19:49:34
URL: http://annahstefanson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback