På äggspanarjakt!

Just i denna stund sitter jag och avnjuter ägg i diverse storlekar och färger. Små hårda icke tuggvänliga karamell-ägg i rosa nyanser, chokladigt chokladiga, påskigt prickiga och vi får absolut inte glömma mina favoriter; kinderägg! Jag har precis gett mig ann det sistnämnda. Och tänka sig, ut ur den lilla gula prylen (som alltid ska vara så omöjlig att öppna) ramlar små delar av ett litet lejon med en blå tröja och ett förstoringsglas i handen ut. Vem kunde ana denna lilla överraskning ;) Jag minns när man var liten och samlade på dessa små pygméer i ett stort tittskåp som man hade på väggen. Jag hade flera stycken! Skåp alltså. Vad ska jag säga, jag gillade helt enkelt att samla i mina yngre dar. Men hoppsan! Nu tog visst själva kinderägget slut.... Tragedi!

Och förresten! Lejonet ska absolut få vara med i min gamla samling.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback