Bloggfenomenet

Bland de jag umgås med dvs mina kompiskretsar så är jag den som definieras som "det stora bloggfanet". Visst, bloggar är en jäkligt stor del av mina intressen, men om sanningen ska fram så är det egentligen en slags hatkärlek jag utvecklat. Vart man än vänder sig så kommer budskap upp om hur man ska vara och se ut, vilka prylar man måste ha osv. Alltid är det någon som är bättre än en själv på ett eller annat vis, och så kommer det alltid att vara. Men bara för det så ska det inte behöva gå till överdrift. Att ständigt påminnas om dagens förvrängda ideal gör en rätt matt, när man inser att man själv inte passar in i den kategorin. Som Kissie till exempel, det har ju varit rätt mycket snack om att hon nyss uttalade sig om att lår som går ihop både är fel och fult. "Ni behöver inte ta åt er, det är bara min åsikt" rabblar hon gång på gång. Sure, alla har rätt till en åsikt, men jag tror knappast att hon skulle gå runt och säga så låt oss säga.. på stan? Det är ungefär samma sak. Människor skulle bli sårade då och människor blir sårade när de läser hennes blogg. Punkt slut.

Personligen tycker jag att det är ganska barnsligt som hon håller på bara för att få läsare. Hur gammal är hon egentligen? 18? Nej, snarare 13..

Blogg + press & stress = sant.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback