Jordens undergång

Jäkla skitblogg. Det är inget roligt när det ser ut såhär ): Desperat behov av hjälp hörni!
Nåja, jag har väl inget annat val än att stå ut tills någon vänlig själ beslutar sig för att hjälpa en jungfru i nöd.......(menande punkter!)

Har suttit och checkat runt på olika sidor ang. "jordens undergång" och allt vad det innebär. Då är det näst intill oundvikligt att alla dessa följdfrågor dyker upp. Som t.ex: "När och hur kommer det ske? Vilken av alla dessa profetior hade egentligen rätt? " Och för att inte nämna: "Vad händer när man dör?". Jag har en slags hat-kärlek till dessa obekripliga ämnen. Kanske för att de är enormt facinerande att diskutera och filosofera om, men samtidigt så grymt frustrerande med den vetskapen om att vi faktiskt aldrig kommer att kunna lösa dessa gåtor förens vi själva upplever dem. Anledningen till att jag fick upp intresset för det här just ikväll var tack vare Nevnariens inlägg (lite generös smygreklam, javisst). Hon hade en intressant teori om vad som händer med oss människor när vi dör. Läs det inlägget tycker jag! Nej, nu får det vara nog med evighetsfrågor för ikväll. Vi simpla människor är helt enkelt inte menade för att förstå.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback